Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP Wilczyska 30/10/12
Projektem objęci są uczniowie i uczennice klas I – III Szkoły Podstawowej w Wilczyskach w ilości 23 dzieci w tym 12 chłopców i 11 dziewczynek z zaburzeniami umiejętności szkolnych, uczniów klas I-III. Główne zaburzenia w powyższym zakresie dotyczą umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i logopedycznej. Projekt będzie realizowany do 30 czerwca 2013 roku . W poszczególnych zajęciach specjalistycznych biorą udział dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy. W kontekście wyrównywania szans edukacyjnych w szkole realizowane są następujące zajęcia:
1. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu , w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – 60 zajęć – grupę prowadzi pani Stanisława Lach
2.zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 60 zajęć – zajęcia prowadzi pani Elżbieta Radzik
3. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – 60 zajęć – grupa prowadzona przez panią Grażynę Zięba
4.Ponadto w zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania wezmą udział uczniowie szczególnie uzdolnieni – 60 zajęć – z tą grupą pracuje pani Ewa Gryzło
Zajęcia nr 1 maja na celu:
– zapobieganie niepowodzeniom szkolnym
– stwarzanie sytuacji warunkującej osiąganie sukcesu
– usprawniane zaburzonych funkcji
– podnoszenie poziomu analizy i syntezy wzrokowej
– opanowanie umiejętności czytania i pisania , zapewniające dziecku właściwe funkcjonowanie w szkole
– wykonywanie zadań przewidzianych dla I etapu kształcenia
Zajęcia nr 2 mają na celu:
– wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z brakami w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych z zakresu edukacji matematycznej
– zachęcanie ich do zwiększenia wysiłku w uczeniu się matematyki
– zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych z porażkami ucznia na lekcjach matematyki
– kształtowanie umiejętności logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności posługiwania metodami matematycznymi w życiu codziennym
– motywowanie do przezwyciężenia trudności w nauce
Zajęcia nr 3 maja na celu:
– rozwijanie potrzeby kontaktu z innymi ludźmi
– usprawnienie układu oddechowego
– wzbogacanie zasobu słownictwa
– wyrabianie umiejętności prawidłowej wymowy
Zajęcia nr 4 mają na celu :
– rozwijanie zdolności zgodnie z indywidualnymi predyspozycjami i możliwościami uczniów.
– rozwijanie u dziecka możliwości umysłowych oraz szczególnych uzdolnień matematycznych i przyrodniczych
– tworzenie warunków do rozwoju nabytych doświadczeń matematyczno-przyrodniczych ze szczególnym uwzględnieniem rozumowania i logicznego myślenia
– rozbudzanie u dziecka pragnienia rozwijania swoich zainteresowań i zmiłowań
– tworzenie środowiska wychowawczego stymulującego rozwój uzdolnień i postaw twórczych
Dzięki wdrożeniu do realizacji projektu zyskaliśmy wiele ciekawych specjalistycznych pomocy dydaktycznych , które uatrakcyjniają zajęcia .
Sala do prowadzenia zajęć zyskała nowe meble , stoliki i krzesełka.