Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Bobowa 26/11/10

Bobowa: Udzielenie kredytu długoterminowego na
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Bobowa

Numer
ogłoszenia: 385498 – 2010 data zamieszczenia: 26.11.2010

OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU – usługi


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bobowa , Rynek 21, 38-350 Bobowa, woj.
małopolskie, tel. 018 3514300, faks 018 3514300 w. 21.



    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.


    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie
    kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
    Bobowa.


    II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.


    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego na
    sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Bobowa w wysokości 3.945.000,00
    PLN
    2. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia:
    – Rzeczywista wysokość
    kredytu zależna będzie od potrzeb zamawiającego i może ulec zmniejszeniu, bez
    ponoszenia dodatkowych obciążeń z tego tytułu.
    – Dopuszcza się możliwość
    prolongaty rat kredytu w okresie trwania kredytowania bez dodatkowych opłat

    Kredyt udzielony będzie na pisemną dyspozycję Zamawiającego w formie przelewu na
    wskazany rachunek bankowy, w transzach uzależnionych od potrzeb – aktualnych
    możliwości finansowych zamawiającego, w terminie od podpisania umowy do dnia
    31.12.2010r. O wysokości i terminie uruchomienia transz kredytu Zamawiający
    poinformuje Bank na 3 dni przed wypłatą kredytu.
    – Wynagrodzenie Wykonawcy,
    tj. koszty obsługi kredytu stanowią:
    a) Oprocentowanie kredytu- według
    zmiennej stopy procentowej, składającej się ze stawiki WIBOR 3M i marży bankowej
    stałej w całym okresie kredytowania.
    – Zamawiający nie dopuszcza możliwości
    pobierania dodatkowych opłat od wcześniejszej spłaty kredytu. Rozliczenie
    pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywane w złotych polskich
    (PLN)
    – Warunki spłaty kredytu :
    Spłata kredytu odbywać się będzie w
    latach 2011-2012, w 8 ratach.
    – Odsetki płatne z chwilą uruchomienia transzy
    w okresach kwartalnych. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować
    system kalendarz rzeczywisty.
    – Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku
    rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 3M (obowiązującą na dzień ogłoszenia
    przetargu) powiększone o stałą marżę banku..

    II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
    nie.


    II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.


    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
    31.12.2010.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
    FINANSOWYM I TECHNICZNYM


    III.1) WADIUM


    Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania
    każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 7.000,00 zł (słownie:
    siedem tysięcy złotych).


    III.2) ZALICZKI



    • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania
      zamówienia:
      nie

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
    SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW



    • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
      czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




      • Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub
        inny równoważny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych o
        których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe
        (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665) Ocena spełninia warunków udziału w
        postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę
        w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego –
        spełnia/niespełnia


    • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




      • Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim
        rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, tj. polegającej na udzieleniu
        i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości nie mniejszej niż
        3.500.000,00 zł. Ocena spełninia warunków udziału w postępowaniu dokonywana
        będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym
        postępowaniu metodą warunku granicznego – spełnia/niespełnia



    • III.3.3) Potencjał techniczny

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




      • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warutnku w tym
        zakresie



    • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



      • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warutnku w tym
        zakresie



    • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



      • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warutnku w tym
        zakresie


    III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
    WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
    NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY




    • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
      których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
      warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:



      • koncesję, zezwolenie lub licencję
      • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń
        okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie
        niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie
        ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
        dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
        działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości,
        przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu
        potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są
        wykonywane należycie


    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
      art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:



      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
        odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw
        do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
        wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
        dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
        składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie
        art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
      • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
        urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
        podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
        odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
        całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
        miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
        w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
        Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
        Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
        ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
        przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
        płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –
        wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
        wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
        albo składania ofert


    • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

      Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
      terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:


      III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
      miejsce zamieszkania potwierdzający, że:



      • nie otwarto jego likwidacji ani nie
        ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
        terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
        udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
        składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
        prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
        wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie
        wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
        dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
        składania ofert
      • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania
        się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
        terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
        udzielenie zamówienia albo składania ofert


    • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego
      organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
      osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
      4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
      składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
      zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem,
      właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
      lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
      wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania
      osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
      nie wydaje się takiego zaświadczenia

    III.6) INNE DOKUMENTY


    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


    1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę z
    wykorzystaniem wzoru – zał. nr 1 do SIWZ
    2) Oświadczenie o spełnieniu
    warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych –
    zał. nr 2 do SIWZ
    3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (o ile nie
    wynika z dokumentów rejestrowych) w przypadku podpisywania oferty przez osoby
    nie wpisane do dokumentów rejestracyjnych w formie oryginału lub kopii
    poświadczonej za zgodność z oryginałem.
    4) Parafowany wzór umowy – Zał. nr
    4
    5) Dowód wniesienia wadium
    6)Wyliczenie tabelaryczne całkowitych kosztów
    kredytu w podziale na lata, kwoty odsetek.


    III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne
    tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
    niepełnosprawne:
    nie


    SEKCJA IV: PROCEDURA


    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


    IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.


    IV.3) ZMIANA UMOWY


    Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
    treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
    tak

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków
    zmian


    Na podstawie art. 144 ust 1 Ustawy PZP ustala się następujące przesłanki i
    okoliczności jakie muszą być spełnione w przypadku zmiany postanowień niniejszej
    umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących
    okolicznościach:
    1. Zmiany terminu spłaty kredytu oraz kwot rat
    kredytowych.
    2. Zmian zapisów umowy wynikają z przepisów z szczegółowych
    danego banku które są korzystne dla zamawiającego.
    3. Ilekroć jest to
    konieczne ze względu na zmianę powszechnie obowiązujących przepisów prawa
    4.
    W przypadku wprowadzenia w RP waluty Euro, strony o ile będzie to konieczne
    dostosują treść umowy w taki sposób, aby jej wartość nie była wyższa niż
    dotychczasowa.
    Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją zawartych we
    wzorze klauzul, jednakże zamawiający określa porządkowy wymóg załączenia do
    oferty zaakceptowanego wzoru umowy.


    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
    specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

    http://specyfikacje.bobowa.pl/kredyt_2010.zip


    Specyfikację
    istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
    Urząd Miejski w
    Bobowa, 38-350 Bobowa, ul. Rynek 21, pokój nr 20.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
    lub ofert:
    06.12.2010 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Bobowa, 38-350
    Bobowa, ul. Rynek 21, pokój nr 4 (sekretariat).


    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
    terminu składania ofert).


    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
    zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
    Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
    państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
    miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
    nie


    1. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 30.11.2010


    2. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 30.11.2010


    3. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 02.12.2010
    , załącznik do wyjaśnienia: Nowa treść umowy (zał nr 4 do SIWZ)


    4. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 02.12.2010


    k.z.

    Zawartość | Menu | Dostępność