Wykonanie modernizacji i odbudowy dróg gminnych uszkodzonych w wyniku działania powodzi na terenie gminy Bobowa w 2009 r. 25/08/09
Nr sprawy: ZP 341/9/2009
Bobowa: „ Wykonanie modernizacji i odbudowy dróg gminnych uszkodzonych w wyniku działania powodzi na terenie gminy Bobowa w 2009 r.”
Numer ogłoszenia: 139707 data zamieszczenia: 25.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bobowa , Rynek 21, 38-350 Bobowa,
woj. małopolskie, tel. 018 3514300 , fax. 018 3514300 wew.21
Adres strony internetowej zamawiającego: www.bobowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „ Wykonanie modernizacji i odbudowy dróg gminnych uszkodzonych w wyniku działania powodzi na terenie gminy Bobowa w 2009 r.”
II.1.2) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: „ Wykonanie nawierzchni asfaltowej wraz z podbudową i obustronnymi poboczami o szer.0,5 m na następujących drogach:
• dr. gm. Nr K270197 Stróżna – Nowa Wieś /Dulęba/ w m. Stróżna w km 0+912 – 1+129 (217 mb x 3,0 m = 651 m2).
• dr. gm. Nr K270204 Wilczyska – Koczanka – Moroń /Wszołek/ w m. Wilczyska w km 1+155 – 1+500 (345 mb x 2,5 m = 862,5 m2).
• dr. gm. Nr K270151 Siedliska – Kosiny w m. Siedliska w km 0+400 – 0+755 (355 mb x 3,0 m = 1065 m2).
• dr. gm. Nr K270071 Berdechów Górny – Pławienka w m. Bobowa w km 1+468 – 1+918 (450 mb x 2,8 m = 1260 m2 ).
• dr. gm. Nr K270111 Brzana Górna – Podlesie w m. Brzana w km 0+910 – 1+300 (390 mb x 2,5 m = 975 m2).
• dr. gm. Nr K270146 Sędziszowa wz. rzeki Biała w m. Sędziszowa w km 1+468 – 1+633 (165 mb x 2,8 m = 462 m2).
• dr. gm. Nr K270131 Jankowa – Krzyżówka – Katanówki /Mól/ w m. Jankowa w km 0+000 – 0+740 (740 mb x 3,0 m = 2220 m2).
• ul. Akacjowa w m. Bobowa w km 0+000 – 0+430 (430 mb x 3,0 m = 1290 m2).
Szczegółowy zakres robót określony został w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, oraz załączonym przedmiarze robót.
2 W celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia zamawiający zaleca:
a) dokonanie przez wykonawcę (na własny koszt, ryzyko i odpowiedzialność) wizji lokalnej terenu realizacji przedmiotu zamówienia i jego otoczenia,
b) zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i realizacji zamówienia.
3 Zamawiający wymaga, by na przedmiotowe roboty wykonawca udzielił min. 3 letniej gwarancji jakości.
4 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5 Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotowego zamówienia przy posłużeniu się podwykonawcami. Zamawiający nie określa, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
CPV 45.23.31.40-2 Roboty drogowe.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30 października 2009r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
I I I .1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
I I I .2) WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, tj.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podst. art. 24 ustawy PZP pod uwagę będą brane oferty wykonawców wpisanych do rejestru albo zgłoszonych do ewidencji działalności gospodarczej.
3. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający będzie rozpatrywał oferty wykonawców:
a) którzy w ciągu 5 ostatnich lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali z należytą starannością przynajmniej dwa zamówienia polegające na wykonaniu nawierzchni asfaltowych o wartości nie mniejszej niż 300 tys. zł każde
b) którzy dysponują odpowiednio wykwalifikowanym personelem osób zdolnych do wykonania zamówienia w celu obsadzenia stanowisk: kierownika budowy – posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz kopie aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
4. W zakresie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia do udziału w postępowaniu zostaną dopuszczeni wykonawcy ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, posiadają średni roczny przychód netto ze sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy za ten okres w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie pięćset tysięcy zł., posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 500.000,00 zł (słownie pięćset tysięcy zł.)
5. W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia każdy z wykonawców musi indywidualnie spełniać warunki udziału w postępowaniu wskazane w pkt: 1, 2, oraz 4, natomiast przy weryfikacji spełnienia warunków, o których mowa w pkt 3 pod uwagę będzie brany potencjał wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Jednakże warunek, o którym mowa w pkt. 3 lit. a) musi indywidualnie spełniać przynajmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
6. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły „ spełnia – nie spełnia” .
7. Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia przez wykonawców wymogów określonych w ustawie i w specyfikacji w zakresie jakości oferty, a mianowicie pod uwagę będą brane oferty zawierające:
a) komplet ważnych oświadczeń i wymaganych specyfikacją dokumentów,
b) wyłącznie prawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz żądane dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków. Zamawiający wymaga złożenia w ofercie przetargowej następujących oświadczeń i dokumentów, jak poniżej.
1. OŚWIADCZENIE o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 ustawy PZP
2. DOKUMENTY potwierdzające między innymi spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy PZP:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
b) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali przynajmniej dwa zamówienia polegające na wykonaniu nawierzchni asfaltowych o wartości nie mniejszej niż 300 tys. zł każde z podaniem jego wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie
c) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
d) ewentualne pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt c, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował
e) dokumenty stwierdzające, że osoba, które będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. właściwa decyzja o nadaniu uprawnień + aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego (zgodnie z art. 6 ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów i inżynierów budownictwa oraz urbanistów (DZ. U. z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.)
f) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
g) informacja o danych finansowych za okres ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy za ten okres, informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę minimum 500.000,00 zł ( słownie pięćset tysięcy zł) wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 należy przedstawić w formie oryginału
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 należy przedstawić w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej (każda zapisana strona) za zgodność z oryginałem przez wykonawcę:
a) zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości,
b) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa ust. 2 pkt a) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6. Dokument, o którym mowa w pkt. g), zdolność kredytowa nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert.
7. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. 6), należy złożyć dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych
warunków zamówienia:
http://specyfikacje.bobowa.pl/odbudowa-2009.zip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Bobowej ul. Rynek 21, 38-350 Bobowa tel. (018) 3514300, fax. (018) 3514300 pok.nr.19 nieodpłatnie.
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy.
IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Nie dotyczy.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2009r. godzina 8.30, miejsce: Urząd Miejski w Bobowej ul. Rynek 21 38-350 Bobowa, pok. nr 4 (Sekretariat)
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów. – Nie dotyczy