Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Bobowa 26/11/10
Bobowa: Udzielenie kredytu długoterminowego na
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Bobowa
Numer
ogłoszenia: 385498 – 2010 data zamieszczenia: 26.11.2010
OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bobowa , Rynek 21, 38-350 Bobowa, woj.
małopolskie, tel. 018 3514300, faks 018 3514300 w. 21.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie
kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
Bobowa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego na
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Bobowa w wysokości 3.945.000,00
PLN
2. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia:
– Rzeczywista wysokość
kredytu zależna będzie od potrzeb zamawiającego i może ulec zmniejszeniu, bez
ponoszenia dodatkowych obciążeń z tego tytułu.
– Dopuszcza się możliwość
prolongaty rat kredytu w okresie trwania kredytowania bez dodatkowych opłat
–
Kredyt udzielony będzie na pisemną dyspozycję Zamawiającego w formie przelewu na
wskazany rachunek bankowy, w transzach uzależnionych od potrzeb – aktualnych
możliwości finansowych zamawiającego, w terminie od podpisania umowy do dnia
31.12.2010r. O wysokości i terminie uruchomienia transz kredytu Zamawiający
poinformuje Bank na 3 dni przed wypłatą kredytu.
– Wynagrodzenie Wykonawcy,
tj. koszty obsługi kredytu stanowią:
a) Oprocentowanie kredytu- według
zmiennej stopy procentowej, składającej się ze stawiki WIBOR 3M i marży bankowej
stałej w całym okresie kredytowania.
– Zamawiający nie dopuszcza możliwości
pobierania dodatkowych opłat od wcześniejszej spłaty kredytu. Rozliczenie
pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywane w złotych polskich
(PLN)
– Warunki spłaty kredytu :
Spłata kredytu odbywać się będzie w
latach 2011-2012, w 8 ratach.
– Odsetki płatne z chwilą uruchomienia transzy
w okresach kwartalnych. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować
system kalendarz rzeczywisty.
– Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku
rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 3M (obowiązującą na dzień ogłoszenia
przetargu) powiększone o stałą marżę banku..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
31.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania
każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 7.000,00 zł (słownie:
siedem tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania
zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub
inny równoważny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych o
których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe
(Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665) Ocena spełninia warunków udziału w
postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę
w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego –
spełnia/niespełnia
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim
rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, tj. polegającej na udzieleniu
i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości nie mniejszej niż
3.500.000,00 zł. Ocena spełninia warunków udziału w postępowaniu dokonywana
będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym
postępowaniu metodą warunku granicznego – spełnia/niespełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warutnku w tym
zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warutnku w tym
zakresie
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warutnku w tym
zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są
wykonywane należycie
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw
do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie
art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania
się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego
organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem,
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania
osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę z
wykorzystaniem wzoru – zał. nr 1 do SIWZ
2) Oświadczenie o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych –
zał. nr 2 do SIWZ
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (o ile nie
wynika z dokumentów rejestrowych) w przypadku podpisywania oferty przez osoby
nie wpisane do dokumentów rejestracyjnych w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4) Parafowany wzór umowy – Zał. nr
4
5) Dowód wniesienia wadium
6)Wyliczenie tabelaryczne całkowitych kosztów
kredytu w podziale na lata, kwoty odsetek.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne
tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków
zmian
Na podstawie art. 144 ust 1 Ustawy PZP ustala się następujące przesłanki i
okoliczności jakie muszą być spełnione w przypadku zmiany postanowień niniejszej
umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących
okolicznościach:
1. Zmiany terminu spłaty kredytu oraz kwot rat
kredytowych.
2. Zmian zapisów umowy wynikają z przepisów z szczegółowych
danego banku które są korzystne dla zamawiającego.
3. Ilekroć jest to
konieczne ze względu na zmianę powszechnie obowiązujących przepisów prawa
4.
W przypadku wprowadzenia w RP waluty Euro, strony o ile będzie to konieczne
dostosują treść umowy w taki sposób, aby jej wartość nie była wyższa niż
dotychczasowa.
Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją zawartych we
wzorze klauzul, jednakże zamawiający określa porządkowy wymóg załączenia do
oferty zaakceptowanego wzoru umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://specyfikacje.bobowa.pl/kredyt_2010.zip
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w
Bobowa, 38-350 Bobowa, ul. Rynek 21, pokój nr 20.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 06.12.2010 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Bobowa, 38-350
Bobowa, ul. Rynek 21, pokój nr 4 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
1. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 30.11.2010
2. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 30.11.2010
3. Wyjaśnienia treści SIWZ z dnia 02.12.2010, załącznik do wyjaśnienia: Nowa treść umowy (zał nr 4 do SIWZ)