Zabezpieczenie osuwisk w miejscowości Wilczyska i Brzana na terenie Gminy Bobowa KDO 2 (ID 12/05/032/1). Osuwisko w miejscowości Brzana 21/04/09
Bobowa: Zabezpieczenie osuwisk w miejscowości Wilczyska i
Brzana na terenie Gminy Bobowa KDO 2 (ID 12/05/032/1). Osuwisko w miejscowości
Brzana
Numer ogłoszenia: 114984 – 2009 data zamieszczenia:
21.04.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bobowa , Bobowa 57, 38-350 Bobowa, woj.
małopolskie, tel. 018 3514300, faks 018 3514300 w. 21.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zabezpieczenie
osuwisk w miejscowości Wilczyska i Brzana na terenie Gminy Bobowa KDO 2 (ID
12/05/032/1). Osuwisko w miejscowości Brzana.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: Zabezpieczenie osuwisk w
miejscowości Wilczyska i Brzana na terenie Gminy Bobowa KDO 2 (ID 12/05/032/1).
Osuwisko w miejscowości Brzana
1. Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie
następujących robót: Osuwisko w m. Brzana.
– Roboty przygotowawcze –
karczowanie drzew i krzaków 0,8 ha
– Roboty ziemne 2085 m3
– Umocnienie
dna gabionami 5.070,55 m2
– Przebudowa odcinka sieci gazowej 51 m.
Remont drogi.
– Roboty przygotowawcze 0,4 km
– Roboty rozbiórkowe
1200 m2
– Roboty ziemne 112 m3
– Roboty drogowe 1200 m2
– Wjazdy 60m
– Przepust skrzynkowy 2,0 x 2,0 12 m
– Pobocza 400 m2
– Roboty
zabezpieczające 1100m2
– Wykonanie inwentaryzacji powykonawczej obiektu oraz
inwentaryzacji geodezyjnej po zakończeniu robót ..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1,
45.24.00.00-1, 45.23.31.40-2.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
30.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na tematwadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać
się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP,
tj.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub
przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału
technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
c) znajdują się w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
d)
nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W
zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności oraz potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podst. art. 24
ustawy PZP pod uwagę będą brane oferty wykonawców wpisanych do rejestru albo
zgłoszonych do ewidencji działalności gospodarczej.
3. W zakresie
posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający będzie rozpatrywał oferty
wykonawców:
a) którzy w ciągu 5 ostatnich lat przed dniem wszczęcia
niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności
jest krótszy – w tym okresie wykonali z należytą starannością przynajmniej dwa
zamówienia porównywalne co do zakresu i wartości przedmiotu zamówienia.
b)
którzy dysponują odpowiednio wykwalifikowanym personelem osób zdolnych do
wykonania zamówienia w celu obsadzenia stanowisk: kierownika budowy –
posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
specjalności branża hydrotechniczna lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów oraz kopie aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwej
izby samorządu zawodowego i kierowników robót branża roboty drogowe, roboty
instalacyjne – gazowe
4. W zakresie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej
i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia do udziału w postępowaniu
zostaną dopuszczeni wykonawcy ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności, posiadają średni roczny przychód netto ze
sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy za ten okres w wysokości nie mniejszej niż
1.000.000,00 zł brutto (słownie jeden milion zł., posiadają środki finansowe
lub zdolność kredytową na kwotę minimum 1.000.000,00 zł (słownie jeden milion
zł)
5. W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie
zamówienia każdy z wykonawców musi indywidualnie spełniać warunki udziału w
postępowaniu wskazane w pkt: 1, 2, oraz 4, natomiast przy weryfikacji
spełnienia warunków, o których mowa w pkt 3 pod uwagę będzie brany potencjał
wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Jednakże warunek, o którym mowa
w pkt. 3 lit. a) musi indywidualnie spełniać przynajmniej jeden z wykonawców
składających ofertę wspólną.
6. Ocena spełniania warunków udziału w
postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia – nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. OŚWIADCZENIE o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 ustawy PZP
2.
DOKUMENTY potwierdzające między innymi spełnienie warunków, o których mowa w
art. 22 ust.1 ustawy PZP:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo
aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert
b) wykaz wykonanych robót budowlanych w
okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wykonali przynajmniej dwa zamówienia porównywalne co do zakresu i
wartości przedmiotu zamówienia z podaniem jego wartości oraz daty i miejsca
wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały
wykonane należycie
c) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował
wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności
d) ewentualne pisemne zobowiązanie innych
podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w
wykazie, o którym mowa w ppkt c, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie
dysponował
e) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. właściwa decyzja o nadaniu
uprawnień + aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu
zawodowego (zgodnie z art. 6 ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorządach
zawodowych architektów i inżynierów budownictwa oraz urbanistów (DZ. U. z 2001
r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.)
f) polisa, a w przypadku jej braku inny
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
g) informacja o danych
finansowych za okres ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy za ten okres, informacja banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy
potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy na kwotę minimum 1.000.000,00 zł ( słownie jeden milion zł)
wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 należy przedstawić w formie
oryginału
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 należy przedstawić w
formie oryginału lub kserokopii poświadczonej (każda zapisana strona) za
zgodność z oryginałem przez wykonawcę:
a) zamawiający może żądać
przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu
wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna
lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości,
b) dokumenty sporządzone w
języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym
przez wykonawcę
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa
ust. 2 pkt a) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6. Dokument, o którym mowa w pkt.
g), zdolność kredytowa nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
7. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o
którym mowa w pkt. 6), należy złożyć dokument zawierający oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://specyfikacje.bobowa.pl/osuwisko-2009.zip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Urząd Miejski w Bobowej ul. Rynek 21, 38-350 Bobowa tel. (018)
3514300, fax. (018) 3514300 pok.nr.19 nieodpłatnie..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 12.05.2009 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Bobowej ul.
Rynek 21 38-350 Bobowa, pok. nr 4 (Sekretariat).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ z dnia 28.04.2009r.
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ z dnia 05.05.2009r.
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ z dnia 07.05.2009r.